Decembris 8., 2012


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
13:45
Vot lasu savā nodabā par indie publishing, domāju par to, ka, bļin, nav taču man nekā tāda, kas būtu gatavs un ko neviens pēc definīcijas negribētu publicēt (ibo to, ko varētu gribēt publicēt, varbūt nav jēgas pašpublicēt), līdz atcerējos, ka ir taču "Necilvēki"/"Inhumanity", kas ir visnotaļ ideāls pasākums, jo točna nav nevienas izdevniecības, kas varētu gribēt publicēt lugu, beeeet man taču viņu iemest amazonā maksā ne vairāk par 300-500 latiem, nu, meibī 600 visās trīs valodās*, tāmanšķiet.

*vāka dizains, prūfrīdings, tādas lietas

Minīpolls: tie, kam ir e-lasītāji, a jūs samplu lejupielādētu, ja būtu tāda lieta kā postapokaliptiska SF luga ar robotiem!!! pieejama, koa?

Ja interesē pilna gabala cena (es gan tiešām vairāk interesējos par sampli, nevis par pilnu tekstu), 0,99 dolāri nebūs, domāju vairāk uz kautkādu nākamo iterāciju - ne ta 4,99, ne ta kas.

/upd.: 2,99 gan, paskatījos vārdu skaitu un sapratu, ka pēc apjoma nepavelk līdz 4,99.

(48 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]gorgona
Date:8. Decembris 2012 - 13:56
(Link)
es saku jā, un es saku nē. jā es saku, jo man patīk palasīt, ko TU esi rakstījusi. tikai tāpēc, ka tā esi tu. nē tāpēc, ja žanrs nav mans un sf es arī bez maksas neņemu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 13:58
(Link)
Tas, ka "tā esmu es" (paldies, btw :)) totally skaitās. Pēc visiem polliem ir tā, ka divi svarīgākie punkti lēmuma pieņemšanā par grāmatas lasīšanu ir "zināms autors" un "word of mouth" enīvej.
[User Picture]
From:[info]gorgona
Date:8. Decembris 2012 - 14:01
(Link)
nu jā, zini, es tagad tā padomāju, šitas varētu būt tas gadījums, kas man ir ar kathy reichs virals grāmatām. ne mani ya interesē, ne tā viņas jocīgā bērnu sf, bet tā kā man patika viņas boņu grāmatas, tad es šīs arī esmu izlasījusi un pat neesmu burkšķējusi, ka kaut kas ne tā būtu. jā. kaut kas tur ir tajā fiškā, aha.
[User Picture]
From:[info]markizs
Date:8. Decembris 2012 - 14:03
(Link)
nevaru īsti iedomāties lugas pirkšanas un lasīšanas procesu. lugas takš ir paredzētas tejāteriem, ne? :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 14:13
(Link)
Šeit uzreiz atsijājas tie, kas skolā zelta zirgu nelasīja :) Jautājums jau tas pats,samplotu vai ne
[User Picture]
From:[info]markizs
Date:8. Decembris 2012 - 14:24
(Link)
iesemplot jau vienmēr var. vai pirktu, nez.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 14:53
(Link)
nu kā, pirktu tikai tad, ja tas nav Tāds Sūds Kā Visa Latviešu Fantastika, d00ch ;)
[User Picture]
From:[info]daria
Date:8. Decembris 2012 - 16:29
(Link)
Noteikti, īpaši ja latviski. Pietrūkst man reizēm lasāmo latvju mélē.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 16:31
(Link)
Tu neesi Latvijā, vai ne? Man vispār šķiet, ka tas ir noziegums pret latviešu kultūru, ka cilvēki nebliež masveidā LV lasāmvielu visurkur lejupielādējamu (vai, ja bliež, tad tik anālos veidos, ka āāāā; piem., zvaigzne abc e-grāmatnīca izskatās tā, ka man reāli bail kaut ko pirkt, pat ja itkā vajadzētu).
[User Picture]
From:[info]daria
Date:9. Decembris 2012 - 02:49
(Link)
Neesmu gan, jā. Tagad sen neesmu neko latviski meklējusi, atmetu ar roku un lasu vien angliski. Bet baigi gribētos gan.
[User Picture]
From:[info]phz
Date:8. Decembris 2012 - 17:40
(Link)
Ar lielāko prieku ielādētu, tikai ne no Amazones, man grāmatas patīk brīvi lietojamos formātos, bet to jau laikam indie publishings diezgan labi saprot.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 17:44
(Link)
Amazonā tak arī tagad var likt drm-free, ja nemaldos.
[User Picture]
From:[info]phz
Date:8. Decembris 2012 - 17:52
(Link)
Hm, un es to tiešām bez problēmām varētu iedabūt savā ne-Kindle lasāmajā? Ja tā, tad postapokaliptiska SF luga ar robotiem varētu būt lielisks iemesls, lai pamēģinātu pieslēgties sistēmai.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 17:56
(Link)
I suppose so, vnk konvertē caur calibre. Promska man būtu jāapgūst arī citas platformas (par ko es domāšu rīt).
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:8. Decembris 2012 - 18:47
(Link)
Man liekas, ka kaut kas man no amazona ir drm-free pat.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 18:48
(Link)
tora grāmatas, piemēram, tagad ir bez DRM, ar visu nīgro amazona piezīmi, ka publisheris pats idiots :)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:8. Decembris 2012 - 21:44
(Link)
Jap, man arī likās kaut ko tādu manīju kaut kam un nepavisam ne lētam - bet nu tehniskā literatūra, tur tas ir vairāk 'ja negribēs maksāt, tāpat nemaksās, bet ja jau maksā, tad pieklājīgi neradīt labdabīgajam pircējam liekas neērtības'.
From:[info]hessin
Date:8. Decembris 2012 - 18:26
(Link)
es labprāt pirktu lv scifi, bet lugas gan labāk skatos uzvestas, nevis lasāmas. Esmu arī par neAmazon platformu. Iesākumam pietiks ar drm free, lai nav jāčakarējas.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 18:33
(Link)
dankedanke, darīs, ko varēs.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:8. Decembris 2012 - 21:45
(Link)
Kāpēc neAmazon?
From:[info]hessin
Date:9. Decembris 2012 - 18:58
(Link)
mmm.. vai tiešām tas ir jāpaskaidro?
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:9. Decembris 2012 - 20:36
(Link)
Jā.
Neviena cita platforma nav tik ērta lasītājam.
From:[info]hessin
Date:9. Decembris 2012 - 20:48
(Link)
ja pieder Kindle, tad jā, bet uz pasaules ir arī citas ierīces un es tiešām negribētu, lai Kindle kļūtu par sugas vārdu un de facto standartu, bet Amazone par monopolu.
Mobi formāts nav atvērts standarts un ir iespējās nabadzīgāks.

Pagaidām pretestība ir ideoloģiska, bet nākotnē tā varētu kļūt arī praktiska.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:9. Decembris 2012 - 22:42
(Link)
Naivs jautājums - atskaitot Amazon, no kura populāra un vispārzināma pārdevēja vēl Latvijas iedzīvotājs šobrīd var nopirkt e-grāmatu savai ierīcei, ar kaut cik nosacītu pārliecību, ka tā arī darbosies?

Nerunājot par pašu lasīšanas ierīci un tās neobligātumu - kādas tieši ir alternatīvas Amazon kā platformai šobrīd, 2012. beigās - ja runājam par vēlmi aizsniegt arī lasītājus ārpus US, FR, DE UK?

Ierīcēm alternatīvas ir, jā, bet platformai?

Mobi kā formātam ir zināmi trūkumi - bet tie īpaši neietekmē grāmatu-parasto, vairāk specifisku literatūru, grafiskās noveles un citus tamlīdzīgus speciālos gadījumus.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Decembris 2012 - 22:49
(Link)
man vislabāk patīk sistēma, kurā autors uztaisa pats savu veikalu, kurā iegādājas grāmatai uzreiz 3 elektroniskās versijas (epub, mobi, pdf), un ir arī pilna kontrole pār cenu (kā zināms, amazonam ar šo ir problēma). Nu un plus tas fails ir pieejams arī kindle un nook formātiem, varbūt vēl kautkur (āāā, kā pietrūkst izpētes darba)

praktiski manā keisā ir lōģiskāk visu darīt soli pa solim, uzreiz atvērt kautkādu megaveikalu veselai vienai lugai :)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:9. Decembris 2012 - 23:54
(Link)
Un tādu, kurā pircējiem nav Bail Spiest Podziņas :)
Veiksmi. Un noteikti var pablogot par tēmu vēl - ne nu ka tieši saistoša, bet līmenī Es taču Lasu Reizēm Kaut ko :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Decembris 2012 - 22:50
(Link)
..ā, pareizi, un vēl tak ir aipāds! :)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:9. Decembris 2012 - 23:48
(Link)
Ir jā, ir pat Latvijā, bet lūk tas atšķirībā no Kindle tiešām ir pilnīgi piesiets ierīcei - pat no MacOs nav pieejams, kur nu vēl citām lietām. bet nu ja papildus izmaksas (un cenu pienākumi un ekskluzivitātes klauzas) nav, tad why not :)
From:[info]hessin
Date:9. Decembris 2012 - 23:56
(Link)
nevis naivs, bet retorisks.

Lai gan man nav problēmas ar citām platformām un veikaliem, Calibre ir spraudnis, kas meklē grāmatas vairākos veikalos. Bet, ok, es neesmu lasītājs parastais un tāpēc varu atļauties izmantot un pieprasīt citas platformas :) (gadās, ka grāmatas neAmazonē var nopirkt lētāk).

Grūti jau ir atrisināt šo problēmu man tīkamā veidā, bet vismaz grāmatas, ko pārdod latviešu valodā - "sliktu slavu ieguvušajā" Zvaigznē un tagad arī Burtlicī - ir pieejams epub. Varbūt LV kļūs par Mobi zonu, līdzīgi kā krieviskā teritorija par fb2 zonu, ko mēģina arī ievazāt krievu informācijas telpā dzīvojošais Imants no gramataselektroniski.

Nedomāju, ka epub nodrošināšana ir par daudz prasīts.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:10. Decembris 2012 - 00:28
(Link)
Nē, manuprāt, epub nodrošināšana nav par daudz prasīts (ja ar "prasīts" saprotam tā kā "expected", nevis "demanded" ;)). Es tagad (lēnītēm) skatos uz pubit un mēģinu saprast, vai viņš dara to pašu, ko kindle direct publishing (precīzāk, cik ērti cilvēkam, kam nav nook, bet ir cits e-lasītājs, kas saprot epub, ir dabūt to failu priekš sevis), un vai tas strādā iekš LV, vai arī es publicētu savu lielisko darbu priekš US/UK migrantiem.

Variants B ir kautkur zemāk minētais paša-autora-veikals, bet tā nu ir ņemtne bezgalīga, un tam es neesmu gatava.

Skatos uz Burtlicis arī (jess, paldies par norādi), neesmu pārliecināta par viņiem, bet nu jā, laikam jau jāapjautājas. Tas, ka cilvēki nevar normāli uzrakstīt, ko dara, un norāda kautkādas ēpasta adreses, man nešķiet baisi profesionāli.
Also, iečuksti par slikto zvaigzni abc, es esmu acīmredzami nost no visām baumām un neko neko nezinu kopš pirmā "haha, uzlikuši tādu DRM, ka tikai viņu pašu pārdotajos rīderos var tās grāmatas palasīt, un pēc tam brīnās, ka neviens nepērk" furora, par kuru arī nezinu, ciktāl tas atbilda patiesībai.
From:[info]hessin
Date:10. Decembris 2012 - 01:21
(Link)
Zvaigzne Latvijas "blogosfērā" ir izpelnījusies negatīvu kritiku, jo atšķirībā no Amazones viena klikšķa, Zvaigznē ir jāveic daudz klikšķu, lai nopirktu grāmatu. Jāsāk jau ar to, ka jāreģistrējas pie viņiem. Diez vai daudziem jau ir Zvaigznes e-grāmatu veikalu konts, bet Amazonē visi aktīvie lietotāji jau kaut ko reizi mūžā ir pasūtījuši. Zvaigzne izmanto populārāko DRM epubiem - Adobes ražoto, ar to nekādu problēmu nav. Adobes DRM atbalsta visi populārākie epub lasītāji (skat. http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix supported DRM formats)

Par Burtlici man ir radies iespaids, ka tas ir viena cilvēka-censoņa uzņēmums, atsaucīgs. Bet nezinu, cik % prasa. Grāmatām neliek DRM, daļēji gan jau tāpēc, ka ideoloģiski neatbalsta, gan arī tāpēc, ka nav naudas, ko Adobei maksāt, bet Kindles grāmatām nemaz nevar paši uzlikt. DRM vietā viņi grāmatā ieliek lapu ar pircēja vārdu un epasta adresi, kas arī ir vienīgais trūkums man kā pircējam. Ne jau tāpēc, ka tā mani var identificēt (nu ok, ja būtu aktuāli, to lapu var mierīgi izņemt), bet pašlaik izskatās, ka identificējošo informāciju viņi pievieno pašrocīgi un grāmatu solās izsūtīt vienas darba dienas laikā. Lai gan vienreiz es sestdienas naktī plkstn. 2 pirku 2 grāmatas un pēc dažām minūtēm tās jau saņēmu ar individuālu sveicienu. Nu tāds jaunais uzņēmums ar potenciālu attīsties un savus procesus automatizēt. Pašā sākumā pie viņiem varēja norēķināties tikai ar bankas pārskaitījumu, tagad jau var ar maksājuma kartēm. http://www.burtlicis.lv/par/ it kā viss skaidrs. Vispār jau varētu pie viņiem painteresēties, bet izskatās, ka e-grāmatu veikala saskarne ir tikai latviešu valodā, un tad angļu versijai jāmeklē atkal cita platforma.

Vēl lv ir publicetava.lv un egramata.lv (nesajaukt ar iepriekšējo), bet tie man liekas vēl lielāki pašdarbnieki.

[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:10. Decembris 2012 - 08:00
(Link)
Nu, no autora viedokļa "uķipuķi maziņš uzņēmumiņš uķipuķi, tam kā reiz varētu nodot digitālās tiesības, uķipuķi citi taču ir vēl lielāki lohi" galīgi neizklausās pārliecinoši :) /nēnu labi, es vnk padomāju vakar un sapratu, ka viņi man nevar piedāvāt neko tādu, ko es pati nevarētu noorganizēt - pat vāka dizainu es viņiem neuzticētu, skatoties pēc tā, kāda gaume parādās webā.

Abet tas, ka tev šķiet normāli par viņu piedāvāto pakalpojumu prasīt %, ir biedējoši.

Par zvaigzni skaic, danke :)
From:[info]hessin
Date:10. Decembris 2012 - 14:27
(Link)
nezinu, kā tur tās lietas parasti darās, bet es uz šīm lapām skatos, kā izplatīšanas platformu, nevis izdevniecību, kas savāc tiesības. Diez vai Jumava šim atdevusi kaut kādas tiesības.

Uzražot mobi vai epub nav lielākā problēma (ir WYSIWYG rīki, piem, par brīvu Sigil, par maksu Adobei kaut kas, ko profesionālie maketētāji mēdz izmantot), bet piņķerīgi ir juridiski noformēt pārdošanu un nodrošināt lietotājam ērtu iespēju to iegādāties - lai nav tā, ka jāveic naudas maksājums kādam SIA, jāgaida, kad nauda pārskaitās viņu kontā un tad tik saņemt pakalpojumu.
Tāpat, ja gribas savu grāmatu DRMot, tas maksā dārgāk. Smieklīgi gan, ka beigās gala lietotājs maksā par to, ka viņa tiesības tiek ierobežotas.

Jebkurā gadījumā, lai veicas atrast platformu un gaidām lasāmvielu!
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:10. Decembris 2012 - 14:50
(Link)
Smashwords paskatījies jau?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:10. Decembris 2012 - 15:00
(Link)
Zinoši cilvēki saka, ka viņiem ir ņeaļo noteikumi. Bet izpētīšu, kas tieši nav labi.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:10. Decembris 2012 - 14:59
(Link)
Sāpe ar Zvaigzni bija tā, ka vajag Zvaignes kontu +Adobes kontu +DRMotā EPUB atbalsts dažādām ierīcēm un dažādiem publicētājiem ir nedaudz teiksim tā, nevienmērīgs - un tad jau vienalga, vai vaina Zvaigznes vai ierīces pusē (lai gan, pieņemu, preformatētie pocketbooki vai kas nu tur viņiem bija tiešām lasīt spēja, sāpe bija ar alternatīvajiem aparātiem).
From:[info]hessin
Date:10. Decembris 2012 - 15:05
(Link)
jā, man pašai bija problēmas ar Sony, bet tās pie pēdējām pirktajām grāmatām vairs nav novērotas.
(problēma bija nelatīņu burti xhtml failu nosaukumos un xhtml faili lielāki par 300KB).
Bet par šīm problēmām es neko neesmu citur lasījusi, vienīgais visi šūmējās par to "one click".
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:10. Decembris 2012 - 15:13
(Link)
Eu, a par slikto zvaigzni ABC man likās, ka kā reiz pie tevis lasīju. Sen sen sen atpakaļ :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:10. Decembris 2012 - 15:24
(Link)
Es pie viņiem pat neesmu mēģinājusi kautko pirkt, es lamājos par sony ēgrāmatām (waterstones?), kuri negrib manu naudu, jo es ne tajā zemē dzīvoju.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:10. Decembris 2012 - 15:41
(Link)
Ā, nu 'ne tajā zemē dzīvoju' ir probza ar visiem lielajiem starptautiskajiem epubiem šobrīd (izņemot apple, bet apple is special).
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:8. Decembris 2012 - 19:00
(Link)
Ir ārprātā daudz postapoakliptisku un ne-postapokaliptisku SF, no kuriem lielāko daļu pat laiku tērēt lasīt negribas. Un man vispār patīk žanrs.

Pret latviski lasītu sf/f man zināmu iemeslu dēļ ir diezgan būtiski aizspriedumi. Redz, honeybee palasītu, jo iepriekšējie gabali (sf luga par robotiem tai skaitā :) jā es esmu čammīga, kautrīta utml, zinu) bija patīkami lasāmi - bet ir iznācis lasīt tādus 'trying too hard' un sliktākus variantus, ka... Jā, esmu aizspriedumaina, šausmīgi.

Samplus kindlā es neskatos un nezināju, ka tādi vispār eksistē. Lūk, ja kindle (nu vai goodreads) bāztu degunā reizi ceturksnī kaut vai - tad, ļooooti iespējams ka paskatītos un kaut ko no tā pat palasītu. Tie sampli tur kā, maksas, bezmaksas, what?

Pilnā cena..4,99 jau ir paperback cena. Jā, e-readeris ir ērtāks formāts, bet tas nemaina psiholoģisko cenas robežu. Varam jau apelēt pie 'bet LV grāmatas (ārpus VR izpārdošanām) ir krietni dārgākas - bet mēs te par to populācijas segmentu, kam ereaderi ir. Un tas segments man domāt lasa angliski, līdz ar to arī viņus ietekmēs anglisko paperback cenas, ne LV 'grāmatām ir jāizskatās smuki, lai var arī uzdāvināt' īpatnības.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 19:22
(Link)
wtf, kā var neskatīties samplus kindlā? 8) viņi ir par velti, protams, ikvienai grāmatai ir opcija "download a sample" vai "buy", un man likās, ka visi cilvēki vispirms savāc bezmaksas sampli (kas ir tipa 10% no grāmatas), izlasa, un, ja interesē, nopērk visu. nevis randomā iepērk grāmatu un tad kož pirkstos, ja nav interesanta. (nu labi, lielākā daļa cilvēku drošvien, tāpat kā es, savāc šausmīgi daudz sampļu iz sērijas "un šo grāmatu arī kādreiz varētu palasīt" un tad varbūt kādreiz pēc pusgada arī nopērk, un tas ir pareizi - tāpēc arī jautāju par samplēšanu, nevis uzreiz pirkšanu.

Par cenu pat nav īsti jēgas diskutēt, aprēķins ir nevis "vai cilvēks labprātāk nopirks grāmatu par 4.99 vai 2.99", bet "vai tiešām par 2.99 šo grāmatu nopirks 2x vairāk cilvēku kā par 4.99", kas man šķiet mazticami. tā vienkāršā iemesla pēc, ka cilvēki, kas grib ietaupīt uz e-grāmatām, šīs grāmatas vienkārši nosper :) es, protams, šo jautājumu arī skatīšu dziļāk, bet vsp aptaujas liecina, ka cenas nozīme grāmatas iegādē ir zem 15%. un es pati arī uz cenu īpaši neskatos, ja gribu, pērku nost, ja vien tas cipars nav kautkāds neprātīgi liels (tipa virs 15 dolāriem man šķiet drusku par traku).
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:8. Decembris 2012 - 21:40
(Link)
Es vairāk ne par vēlmi ietaupīt, bet par impulsa pirkumu robežu - un tas atšķiras izklaides egrāmatai, paperbackam, izglītības egrāmatai utml. Bet, pieņemu, tev ir kaut kādi saprātīgāki pētījumi pa rokai par to kur tā robeža vispārējai sabiedrībai stāv, ja jau pat par pieprasījuma elastību spried. No no manas puses tie ir pilnīgi nezinātniski minējumi :)

Par sampļiem.. tie ir tie 'look inside' amazones webā vai kaut kas cits kindlā? Es no paša kindla nekad neesmu pirkusi, es izvēli izdaru no datora.

Mans 'kādreiz derētu izlasīt' principā stāv no 1)ē.. fiziski nopirktām grāmatām, kuras droši vien sameklēšu un nelegāli ielikšu e-rīderī, jo tā man lasīt ērtāk, grāmata palikusi vairāk par fiziko token plauktā. Nu un 2)rekomendācijas, 'visu laiku labāko' topi un arī ē, 'visiem derētu izlasīt' & citi guilty pleasures saraksts, kas ir garāks par saprašanu. Varbūt tāpēc man nav sanācis vilkt sampļus.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 21:46
(Link)
yeah, tas ir apmēram tas pats "look inside", tikai ar daudz daudz kārdinošāku "nopērc visu grāmatu" beigās, un tajās beigās, maitas, viņi nekādu cenu neraksta :D

impulsa pirkumiem drošvien katram cilvēkam ir cita latiņa, ko pirkt un ko nepirkt, daudzi droši vien teiktu, ka viņiem tie ir 99 centi vai "nafig pirkt, ja var dabūt par velti"; bet šeit atkal strādā augstākminētā matemātika, ka drīzāk es dabūšu vienu impulspircēju uz 4,99, nevis ~divus uz 2,99.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Decembris 2012 - 19:23
(Link)
bet par robotlugu neatvainojies, tu tak kautkad pat diskusijā piedalījies par tehniku/mehāniku, tā ka skaities pie labajiem lasītājiem :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Decembris 2012 - 15:11
(Link)
p.s. padomāju, sapratu, ka 2,99 gan - nevis tava argumenta dēļ, bet tādēļ, ka gabals objektīvi ir īss.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:9. Decembris 2012 - 22:44
(Link)
Galvenais, ka ir sava pārliecība par to kāpēc tā un ne savādāk :)
Veiksmi!
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Decembris 2012 - 22:45
(Link)
Aha, paldies :) Tāpat jau tas nenotiks ātrāk kā janvārī (augstākminēto izmaksu dēļ), bet nu tad jau dos ziņu.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba