Jūlijs 1., 2021


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
11:25
Es esmu no tiem cilvēkiem, kas grib zināt, ja grāmatu autors ir krīps, homofobs, transfobs utt.; reizēm es turpināšu šo autoru lasīt/pieminēt (čau, Selindžer), reizēm (biežāk) ne, jo mana lasāmliste ir liela un tur ir vagons un mazi ratiņi ar maģiskajām skolām un military SF.

(53 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:33
(Link)
Padomāju un secināju, ka man laikam ir diezgan vienalga, galvenais, lai lasāmais būtu labs.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:36
(Link)
nu selindžera banānzivtiņas lasās pilnīgi citādi, zinot, ka viņš rutinēti nocopēja 18gadīgas meitenes un izvērsa kaut kādas emocionāli neveselīgas attiecības
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:39
(Link)
Uj, šo es pat zināju, laikam vispār no kaut kādiem veciem pjaņiem grāmatu debatējumiem ar tevi
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:37
(Link)
nemaz nerunājot par bloody kastaņedu, kas lasās RADIKĀLI citādi
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:38
(Link)
Nav tā, ka man jebkad ir sevišķi prējis Kastaņeda, bet ko tad šams tādu ir pamanījies sastrādāt? Galīgi neesmu lietas kursā
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:47
(Link)
https://medium.com/@pat_hartman/castaneda-and-his-women-at-home-4119016aeec1

long story short, extremely creepy attiecības ar sievietēm, pāris pēc viņa nāves, visticamāk, izdarījušas pašnāvību
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:51
(Link)
Oof
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:13
(Link)
ar šibko garīgām persōnām šitas mēdz notikt
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:03
(Link)
Tas neveiklais mirklis, kad sarakstiņā pārsteidz tikai Ransjērs, un pēc mirkļa "oh nu kas tad tevi tā pārsteidz" :D
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:06
(Link)
Drusku palasīju. Sperma, kas sasniedz smadzenes un tamlīdzīgi. Rudzītis.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:47
(Link)
Wow. Es tieši cērtu cauri otro viņa grāmatu. Kas tur ir ar viņu?

Un par Selindžeru es neko nezināju...
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:48
(Link)
sk augstāk
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:11
(Link)
Mjā. Nu ko tur lai saka, es te gandrīz vai gribētu saskatīt korelāciju starp lieliem podvigiem dzīvē un debilu attieksmi pret līdzcilvēkiem (ne visiem protams). Teiksim, slavenais ANO varonis Sergio Vieira de Mello bija varens brunču mednieks, kuram sieva tupēja mājās, bet viņš vazājās pa pasauli.
From:[info]saka_taisniibu2
Date:1. Jūlijs 2021 - 11:54
(Link)
"Transfobs" vispār ir apzīmējums, kas parādījies tikai pirms 5 minūtēm, izmantot šādas sastiķētas, sociāli sakonstruētas (t.i. samocītas) kategorijas, lai vērtētu literatūru ir, maigi izsakoties, fobija.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:05
(Link)
no tevis gan es vismazāk biju gaidījusi "literatūras lasīšanā autora personība un uzskati nav svarīgi" argumentu

[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:20
(Link)
Mjā ir tāds autors Pāvils, piemēram, kad cilvēks uzzina kā šī persona ir izpildījusies, visi tie texti par miiiiilestību drusku citādi izskatās.
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:1. Jūlijs 2021 - 15:04
(Link)
Kurš Pāvils? Tas, kurš apustulis un rakstīja Korintiešiem?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 21:47
(Link)
Jepp, tas pats.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:05
(Link)
Nu teiksim tā, jā mangribētos zināt, tieši tālab, ka lasās citādi...
Vai es nelasītu? Fig viņ zin, visticamākais, ka atkarīgs no kaudzes blakus faktoru.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:07
(Link)
nu jā, man arī, un "ir tādas pašas kvalitātes literatūra, kuras autors ir OK cilvēks" ir viens no šiem faktoriem
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:16
(Link)
Mjā sviNarnijas hronikas man arī sāka izskatīties citādi kad es uzzināju citus šī autora darbus un šamā radikālo saiešanu ristietī, no otras puses HPL īpaši nebojājas no tā ka šams bija rasists.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:24
(Link)
whoa nē, tiešām? jo HPL jau nu toč ir personāžs, kura tekstos rasisms un ksenofobija ir kindof mūsu viss (un man palīdz zināt)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 12:28
(Link)
Nu vispār ja stāsti ir par ļoti svešām telpām un būtnēm un viņi ir stāstīti tipa no kindof parasta cilvēka skatupunkta, tad bailes no svešā [ ksenofobija] tur tipa iederas, nu tas ir tāpat kā ``Alien`` un ``Predator`` filmas arī ir teiksimtā, viegli ksenofobiskas.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:06
(Link)
Uj, nē, tur ir arī rasisms parastais.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:08
(Link)
Protams, ka ir. Ja es ļoti nejaucu, tad tajā laikā štatos bija segregācija uz pilnu klapi, white only un viss šitas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:11
(Link)
Also varētu oponēt ka teiksim Marks Tvens ir apmēram no tā paša laika un saredz ka rasisms ir slikti, bet no trešās puses atceramies ka arī viņam tā sapratne tāda selektīva, indiāņi Tvenam ir sliktie, sk. Indiāni Džo.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:13
(Link)
..kurš ir metiss, kas ir tipa sliktāk
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:14
(Link)
Vot jā kaut kādi indiāņi uzdrošinās krustoties ar baltajiem, galīgi nekādas kārtības.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:08
(Link)
Vispār jā, HPL kā reizi ir labs piemērs tam, ka šādi elementi rakstu darbos man īsti netraucē, ja paši darbi ir kvalitatīvi vai vismaz interesanti.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 13:12
(Link)
Es pat nesaku, ka man *traucē*, vnk good to know (patiesībā hpl gadījumā "palīdz saprast")
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:2. Jūlijs 2021 - 10:57
(Link)
Bāc, es esmu atpalicis... Kas, pie joda, ir HPL???
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:2. Jūlijs 2021 - 11:01
(Link)
Howard P. Lovecraft, tas, kurš šausmu literatūrā ieviesa Cthulhu u.c.; personiskajām dzīvē un literatūrā slavens ar uzskatiem iz sērijas "šī nomaļā ciemata iedzīvotāji ir radušies no tā, ka viņu mātes masveidā izvarojuši jūras briesmoņi, bet neviens to nepamanīja, jo padomāja "ai, ostas pilsēta, jūrnieki drāžas ar nēģerietēm, tādi jau tie bērni sanāk""
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:28
(Link)
Ar grāmatām man pagaidām vēl tā nav, ir daži, kuru mūziku neklausos principā un sāk traucēt aktieru privātās dzīves uzskati un sabiedriskās aktivitātes. Karoče nezinu, dažreiz izdodas to mākslas nošķīrumu no personības izveikt, dažreiz galīgi ne

No otras puses tepat nebūt ne sen divas dažādas rakstnieces izteicās, ka iet pāri saviem principiem, jo ķip grāmata tā prasa vai raksta ainas, kas pašai liekas pretīgas tā kā ej nu sazin. Abas laikam nekad nelasīšu, jo automātiskā rakstīšana u.tml. mani vairs neinteresē kopš pirmoreiz uzzināju par dadaismu un ko un to izpētīju
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:37
(Link)
Nu grāmatās cilvēki raksta to, ko nedomā, protams. Nupat, teiksim, izlasīju grāmatu, kurā darbība notiek 1956. gadā, un galvenā varone asūmo heteroseksualitāti un nesaprot, ka transgender varonis tāds ir, bet pēcvārdā autore to skaidro un kontekstualizē
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:34
(Link)
Es vienā brīdī sāku skatīties uz to tā, ka, ja autors savā darbā X sasniedz kaut kādu labu lietu -- tad tas arī ir tas, ko viņš ir varējis sasniegt. Tur. Un literatūrā (vai mākslā) es viņu tad arī pēc tā vērtēšu.

Savukārt dzīvē es viņu vērtēšu pēc tā, ko viņš dzīvē ir izdarījis.

Nu, tipa, ja es būtu tiesnesis (un kurš no mums tādā brīdī iekšēji nav), kurš uzzina, ka kaut kādas superatzītas lieliskas bērnu grāmatas, kas cilvēkiem reāli palīdz, autors ir īstenībā nožēlojams bērnu slepkava. es viņam piespriestu nāvessodu, bet atstātu viņa grāmatas bērnu bibliotēkās. jo man liktos liekulīgi un farizejiski noliegt to labo, kas viņā vismaz bija.

un tas man liktos arī tāds (nekristīgā versijā, jo es neesmu kristietis), here, but for the grace of god, walk we. katrs no mums var būt monstrs un labais vienlaicīgi (vai pamīšus), jo katrā no mums ir abējādas lietas. so, killojam monstrus, bet atzīstam labo arī viņos.

[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:39
(Link)
Bet kurš tad te eskalē līdz izņemšanai no bibliotēkām?
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:40
(Link)
tas vienkārši, lai būtu maksimāli ekstrēmi gan viens, gan otrs. vari izvēlēties mierīgākas lietas, ko salīdzināt.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:42
(Link)
Es teiktu, ka tas ir pilnīgi cits stāsts gan. Un pilnīgi lieki eskalēts uz visām pusēm - t.i ., tas galīgi nepalīdz saprast un domāt kaut cik niansēti.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:1. Jūlijs 2021 - 16:01
(Link)
^_o
[User Picture]
From:[info]bauda
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:37
(Link)
Military SF, tas par Endera spēlēm?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:40
(Link)
Y
[User Picture]
From:[info]klusais_okeans
Date:1. Jūlijs 2021 - 14:58
(Link)
jā, senākiem autoriem es piedodu, bet mūsdienās, kad ir tik plašas iespējas pasizglītoties, nē, sorry, nebūs.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 15:18
(Link)
Nepiekrītu, ka tas ir izglītības trūkuma jautājums, bet pats esmu pilnīgi par lasīšanu vai nelasīšanu pēc patvaļīgiem kritērijiem. Galvenais — netaisīt grāmatu banošanas kampaņas, viss pārējais par tēmu ir sīkumi.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:1. Jūlijs 2021 - 17:35
(Link)
Kā tu taisies panākt grāmatu banošanas aizliegšanu?
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 17:41
(Link)
Es netaisos neko. Tajā pašā laikā, nenobanojamībai ļoti noderīgi ir izrādījušies torenti un citi P2P tīkli, kā arī Google Books un Archive.org, pēdējie it īpaši vecu un grūti atrodamu tekstu pētīšanai.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:1. Jūlijs 2021 - 18:46
(Link)
Vai tevis norādītajos vai kādos citos resursos var dabūt tās grāmatas, kuras minētas manā komentā zemāk?
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:1. Jūlijs 2021 - 19:21
(Link)
No idea
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:2. Jūlijs 2021 - 10:55
(Link)
Tas nebija troļļošanas jautājums. Tiešām interesē. Ja tās grāmatas tiešām nekur nevar atrast, tad manī mostas anarhists. Ja var, tad drusku mazāk. :)
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:2. Jūlijs 2021 - 15:40
(Link)
Oh, okej. Neesmu manījis vai meklējis, bet paturēšu acis vaļā un padošu ziņu, ja pamanīšu.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:1. Jūlijs 2021 - 17:37
(Link)
Tātad indivīdi nedrīkst taisīt action pret kaut ko.

Bet tikmēr valsts reāli drīkst glušīt nost lietas.

Kane's 1984 memoir, GCHQ: The Negative Asset, was confiscated by Special Branch, and remains unpublished.[6] The publishers of his first memoir, Robert Hale, were served with an injunction to prevent its publication.[3] Details of the manuscript of The Negative Asset were published in The Washington Post in 1985; Kane denied leaking the manuscript to the newspaper.[7] Copies of the Negative Asset were seized from its London publisher and from newspapers that had been considering serialization of its contents; police officers from Special Branch also travelled to New York to seize manuscripts.[7]

The publication of Kane's 1987 memoir, The Hidden Depths of Treachery was also subsequently halted by an injunction served on the publishers Transworld Publications, Ltd.[1][3] The two books had been written by Kane following his failure to end what he believed was the widespread existence of fraudulent activities in GCHQ.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Jock_Kane
[User Picture]
From:[info]klusais_okeans
Date:2. Jūlijs 2021 - 11:53
(Link)
pašizglītošanās, nevis izglītības
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:2. Jūlijs 2021 - 12:04
(Link)
Jā, es vakar tieši gribēju nīgri norādīt, tipa, ka mūsdienās informācija par to, kādas attieksmītes ir pretīgas un kāpēc, pati skrien virsū, turklāt dažādās formās, spēj tik izvēlēties, un pozīcija "kāpēc man būtu jāiespringst un jāmācās un also kāpēc tie sūda aktīvisti man visu piedāvā tā, ka man pat nav jāpacenšas meklēt pašam" nav īsti valīda. Principiāli atteikties pieņemt jēdzīgu attieksmi ir brīva izvēle I guess, bet tas tad ir apzināts lēmums & kā tāds tiks arī vērtēts.

Nu tipa JKR "objektīvi" ir daudz mazāk nejauka nekā OSC, but she definitely could know better. (Again, uzsveru, ka mana pozīcija nav par kaut kādu bloody banošanu or smth)
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba