Marts 23., 2016


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
09:38
Nu kāpēc, kāpēc, kāpēc Žoludei tā neveicas ar latviešu valodu redaktoriem? Tā jobanā grāmata ir pilna ar neveikliem, klabošiem, sintaktiski dīvainiem teikumiem, kas pilnīgi noteikti nav domāti stilīgi (nu tb tādās frāzēs kā "līdz mani pašu paklupināja manis paša koferis" tas manpaša atkārtojums neko nedod), un kādam taču šito būtu vajadzējis ieraudzīt, ja ne autorei, tad vismaz fucking Arvim Kolmanim, kas skaitās redaktors, manā pieredzē šitādus gļukus labo arī korektori.

Turklāt "Stāsti" ir daudz labāka grāmata, nekā es biju gaidījusi, protams, visnotaļ stingri ieturēta "dirsā esam, ārā netiekam" žanrā, bet, tā kā tie varoņi arī tādi patizlāki gadījušies, sanāk kaut kāds poētisks taisnīgums - tb visādu pamesto/nemīlēto cilvēku gaudu stāstus lasot, tu spēj domāt tikai "nu i ļoti labi, šito tak nevar mīlēt", bet, lasot par rakstniekiem, kas nevar parakstīt, padomā "nu i labi, pasaule kļūst labāka no tā, ka viņš neraksta", tādā garā.

Vārdsakot, ja nu kāds šaubījās par to, pirkt vai nepirkt (es arī šaubījos, bet nu ka nominēts, ta jau vajag, ja), tad:
tiem, kam IŽ teksti vispār patīk, drošvien pirkt;
tiem, kam parasti drusku besī (īpaši tās vietas, kur viņa mēģina būt fantastiska/maģiska), varētu besīt mazāk;
tie, kam parasti ļoti besī, droši vien besītu tieši tāpat.

(29 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]bauda
Date:23. Marts 2016 - 10:28
(Link)
Haha, un tev veicas? Joprojām neesmu pabeidzis "Mirušie nepiedod" profesionālam kretīnam nepanesamās valodas dēļ
[User Picture]
From:[info]bauda
Date:23. Marts 2016 - 10:28
(Link)
Nē, nu visu cieņu B.S., bet varbūt viņai pašai ir pārāk daudz cieņas pret tevi
From:[info]amievil
Date:25. Marts 2016 - 10:54
(Link)
vai Bārbala ir literārā redaktore? viņa, protams, mēdz kretinēt, īpaši ar savām recenzijām par pašas darbavietas augļiem, bet nu laikam valodas (tāpat kā kritikas) speciāliste gan nekad nav bijusi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Marts 2016 - 12:54
(Link)
kādi te visi speciālisti nolasījušies, nav ko dirst pasūtīt :)
From:[info]amievil
Date:25. Marts 2016 - 14:17
(Link)
pieņemu, ka tas ir kompliments cilvēkam, ko tomēr nepazīsti :D
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Marts 2016 - 14:27
(Link)
nubet! drosme, atjautība, pašvērtējums un izcilas zināšanas literatūrā vispār un sf&f žanrā specifiski, kā arī kultūras personālijās pavisam specifiski, un tikumisks kautrīgums, nelieloties ar savu vārdu un sasniegumiem!

/iet nervozi uzpīpēt stūrītī
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Marts 2016 - 14:32
(Link)
lai gan nē, stop, tev taču bija tas kreņķīgais raksts iekš ubisunt par latv. lit. sapuvušo vidi, tā ka street cred ček, uz sitienu gan vairs neatceros specifiku :)
From:[info]amievil
Date:25. Marts 2016 - 15:03
(Link)
nu nava viss tik vnk :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Marts 2016 - 15:19
(Link)
nu pastāsti, kas tad tur tik sarežģīts
From:[info]amievil
Date:25. Marts 2016 - 16:20
(Link)
hmm, nē. honeybee nav mana autoritāte :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 10:33
(Link)
nabudziņš :) (bet jā, mani arī MN valoda besī neizsakāmi, es ceru, ka citās grāmatās es pieļauju citas kļūdas)
[User Picture]
From:[info]bauda
Date:23. Marts 2016 - 10:39
(Link)
Tad jau viss kārtībā, ja besī :)

Droši vien esi lasījusi šo atsauksmi
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 10:43
(Link)
uzreiz viss tāds priecīgs, ja jau random sc jūzeris saka, ka viss kārtībā, tad viss kārtībā!
[User Picture]
From:[info]bauda
Date:23. Marts 2016 - 11:08
(Link)
random?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 12:59
(Link)
nu, vai arī vārdu uzvārdu un street credu studijā, ja nu esam pazīstami / tu esi kāds lielisks, bet man personiski nepazīstams literatūrkritiķis :)
[User Picture]
From:[info]bauda
Date:23. Marts 2016 - 14:37
(Link)
lol. mans viedoklis ir autoritāte šaurā izredzēto lokā. lūdzu par fīdbeku vispār
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 14:49
(Link)
ojbļ

es, protams, sajaucos pie tava pirmā komentāra, nu tb pie frāzes "profesionālam kretīnam nepanesamās valodas" nospriedu "ahā, literatūras jomas profesionālis" (kurus man principā vajadzētu pazīt vismaz vārda pēc un nokaunēties, ja neuzpazīstu no cibas), nevis "ahā, profesionāls kretīns" (kurus es, loģiski, visus nepazīstu) :)
[User Picture]
From:[info]bauda
Date:23. Marts 2016 - 14:51
(Link)
;)
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:23. Marts 2016 - 10:34
(Link)
man, btw, bija līdzīgi tajos stāstos ar klupšanu pie teikumiem, vismaz sākumā, pēc tam laikam pieradu. varbūt baidās mainīt viņas stilu, nez.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 10:40
(Link)
nēnu augstākkomentētajā "Mirušie nepiedod", teiksim, tas stils ir intonatīvs, vai nu tu uzķer balsi vai neuzķer, un, ja neuzķer, tad besī,

beeet man šķiet, ka IŽ tas nav intonatīvi/apzināti, ka tā vienkārši ir neveikla valoda (viņa tak nevarētu gribēt dažādus stāstus rakstīt vienādi tizlā intonācijā?)
From:[info]unpy
Date:23. Marts 2016 - 10:45
(Link)
Ahā. Intonatīvs, tātad.
/pierakstu/
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 10:59
(Link)
tas nemazina tizlumu, protams, tb noteikti to varēja izdarīt kkā labāk, bet

ir autori, kuru stils reizēm ir reāli jokains, bet tad, kad tu ielec iekšā un saproti, kā viņam būtu jāskan galvā, tad sāk patikt, attiecīgi tur būtu, teiksim, Zeibots vai pēdējais Vladis Spāre, vai laikam Rukšāne, vai Gundega Repše, vai, teiksim, Frīdvalds, no ārzemniekiem, piemēram, Sabaļauskaite un Kivireks - tas var patikt, var besīt, bet šo stilu īsti nevar atdalīt no autora un "salabot", ja vien pašu autoru ļoti labi nepazīst un nemīl (t.i., labs redaktors var palabot ar tekstu "šitais neizklausās pēc tevis, bet šitā varbūt vairāk izklausītos"),

un ir autori, kuriem vienkārši nav valodas melodijas iekšā, un teksts izskatās samocīts, un redaktors to var reāli glābt, brutāli labojot visus teikumus, kas neskan,

promska tas atdalījums pirmajiem no otrajiem ir subjektīvs (kādam skan galvā, kādam citam atkal neskan), bet man (subjektīvi) šķiet, ka IŽ pieder otrajiem.
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:23. Marts 2016 - 10:47
(Link)
he, tagad es laikam neveikli izteicos, jo nebiju gribējis sacīt, ka IŽ stils ir apzināti veidots.

btw, kā tev jaunais Spāre & Venters? kaukad gudrīdos redzēju, ka izlasīji, bet neviens neko par tiem nesaka
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 10:57
(Link)
par Spāri man mētājas Satori recenzija, kaut kad jau nopublicēs, īsos vārdos jāteic, ka stabili ieguva gada balvu kategorijā "wtf did I just read"

par Venteru secināju, ka ņifiga nesaprotu, kā viņu jāsaprot, tb kaut kas man šausmīgi patīk un kkas atkal šausmīgi ne, un es pat nezinu, kurš ir kurš, tb jāpalasa kaut kādas iepriekšējās grāmatas (kas ir baiss caurums manā lit. izglītotībā) => tā ka, ja vari ieteikt "the ultimate Venters", iesaki, lūdzu
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:23. Marts 2016 - 11:21
(Link)
jā, man ar Venteru bija līdzīgi, jo neko neesu lasījis, sou neko nevaru ieteikt. brīžiem bija sajūta kā tādā dziedājumā, citur - kā viņš būtu atrakstījies par grēksūdzi pie psihiatra.

par Spāri es kaukur jau uzrakstīju, ka galveno sev piederīgo balvu (par "gada teicienu") viņš jau ir ieguvis, sou jā.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 10:58
(Link)
+ es pat nezinu, vai stilu, kas nav "apzināts" ar domu "pats zinu, kā tas izklausās, un iepūtiet" vispār var saukt par stilu un attiecīgi mainīt/sabojāt
[User Picture]
From:[info]iive
Date:23. Marts 2016 - 12:37
(Link)
Pēdējas stāsts šķiet valodiski visveiklākais, un man ir tādas savādas aizdomas, ka tas būtu saistīts ar to, ka stāsts pirms tam bija publicēts LT un K varētu būt gājis talkā. Bet varu kļūdīties. Tev nebija tāda sajūta?
Bet vispār kopš "Sarkanajiem bērniem" man nebija bijis sajūtas, ka autore tik labi saprot, ko dara. Krājuma uzbūves un kopējā vēstījuma ziņā.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Marts 2016 - 12:44
(Link)
bāc, nu acīmredzot jāizlasa tie sarkanie bērni, man tajā visā kkas neformulējami kretinē (nu tb uzstādījumā), un argh. tas ir tāpat kā ar bereļa alko gaismu vārdiem nebija vietas, tipa zini, ka vajag, gan jau ir labs, bet vēēē.

bet jā, šitā grāmata šķiet ļoti savākta un vēstoša, man patīk labāk par citām viņas grāmatām, ko esmu lasījusi (Siltā zeme lasot patika vairāk, bet es tagad baidos pārlasīt, jo varbūt man iekš SZ patika kaut kas tāds, ko es pati tur biju ielasījusi, un no pārlasīšanas viņa sabojāsies, un tad būs žēēēēl)
[User Picture]
From:[info]iive
Date:23. Marts 2016 - 12:50
(Link)
Nē, tam tā noteikti jābūt. Es "Siltu zemi" izlasīju daudz par vēlu, kad jau biju lasījusi "Sarkanos bērnus" un pirmo stāstu krājumu, bet jūs viņu lasījāt kad tas bija hot. Man bija "Remdena zeme", haha.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba