Maijs 16., 2015


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
09:09
Nu tātad, cik naturāli priekš jums ir par sevi domāt nevis kā par "es", bet kā par "mans pašreizējais personas modelis" vai "mans šībrīža es-tēls" vai tamlīdzīgi?
Nu, piemēram, dialogs "Vai tu to gribi?" - "Kādā citā sevis iterācijā es to noteikti gribētu, bet ne pie šībrīža sevis."
"Vai tev tas garšo?" - "Mans šībrīža personas modelis sevi neapgrūtina ar garšām."
"Vai tu mani mīli?" - "Mans šobrīd aktuālais es-tēls mīlēs tevi mūžīgi (tiesa, es prognozēju, ka šis es-tēls tiks resetots pēc trim mēnešiem)."

Nu labi, on a less creepy scale, vai jums mēdz būt tā, ka jūs skaidri apzināties, ka esat izveidojuši sev savu "working model", kaut kādu priekšstatu par sevi, un pārbaudāt jaunas izvēles/lēmumus, modelējot, ko darītu jūsu šībrīža es-tēls?
Ietverot arī modeļus "mans šībrīža personas modelis apmēram 75 % darbību veic impulsīvi un spontāni, šeit ir saraksts ar ētikas normām, kuras šis personas modelis nepārkāpj", un ietverot arī modeļus, kas ir izveidoti, nevis lai būtu "maska pasaules acīs", bet gan lai būtu "pietiekami adekvāta un koherenta sevis interpretācija".

Poll #20398
Open to: All, results viewable to: All

"Mans pašreizējais personas modelis" vārda "es" vietā...

View Answers

jap, es tā domāju lielāko daļu laika
8 (16.7%)

es tā domāju reizēm, kad parādās nepieciešamība
15 (31.2%)

es saprotu, ko tu gribi teikt, bet tādā veidā nedomāju
20 (41.7%)

kobļe? what? *nopurinās, lasa jautājumu vēlreiz* kobļe?
5 (10.4%)


(32 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 09:22
(Link)
:DDD

pareizi, normāliem cilvēkiem šodien ir pohas :) (man pohas bija vakar)
[User Picture]
From:[info]iive
Date:16. Maijs 2015 - 13:33
(Link)
Precīzi nezinot, ko teica slēptais komentārs, piekrītu tam.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Maijs 2015 - 09:50
(Link)
Laikam tomēr ir viens bāzes (paš)modelis, kas faktiski tad ir mans ``es`` [also tas, kas te patreiz muld] un tad ir darba komplekts masku, ko lietot. Saka, ka izlikties neesot labi, bet dažreiz laikam tas noder, piemēram: zināms, ka šis cilvēks a) ir smagi slims un b)tic dievam. Nečakarējam viņu ar savu bāzes ``es``, uzliekam attiec. masku, kas nofiltrē nevajadzīgās reakcijas. Īslaicīgi var.

Bet vot laikā secīgi mainīgi un savstarpēji nesaistīti sevis bāzes modeļi (bez virsmodeļa) - tā šķiet nav laba doma, faktiski tad tā ir laikā secīga dažādu personu virkne. Tajā pat korpusā.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 10:01
(Link)
Man ir totāli 2) versija, tb vairākas diezgan neatkarīgas es-personas, kuras savā starpā vieno kaut kādi sadarbības līgumi, daļēji arī emocionalitāte un nerakstīta vienošanās dramatiski nesačakarēt citu es-personu dzīvi. "Nesačakarēt korpusu" ir bonuss, bet ne vienmēr sanāk (kas zīmīgi, piedzeras L., bet pohas ir N., kas attiecīgi drusku izskaidro/attaisno N. tieksmi maksimāli ierobežot L. izpausmes).
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Maijs 2015 - 10:10
(Link)
Nujā net šitas ir nevis laikā secīgi, bet paralēli?

Ha, tad tev iespējams patiks tas gorkavija gabals, ko es ielinkoju, tur galvenajai varonei bija ``revolverveida`` personība, savā ziņā līdzīgi kā Pītera Vatsa darbā, tikai (paš)vadāmāka.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 10:13
(Link)
bļin, atgādini, neko neatceros :)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Maijs 2015 - 10:18
(Link)
Te var novilkt

http://www.litmir.info/a/?id=1811

patreiz gan ir tikai krieviski, citās valodās nav iztulkots.

Triloģija `` Astrovitjanka``, ``Teorija katastrofi``, ``Vozvrascenije Astrovitjanki``, pārējais ir pop zin stāstiņi bērniem. Also triloģija arī ir rakstīta bērniem-pusaudžiem.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 10:21
(Link)
Bet vispār totāli laikā secīgi, kā tad tas vispār ir iespējams paralēli?

Nu tb ir situācija -> dominante (N.) izdara aprēķinus, novērtē iekšējos resursus un pārējo iespējamās reakcijas, un palaiž pļavā vienu vai otru es-personu -> viena vai otra es-persona izpilda savu lomu, lielākā daļa no es-personām ir kontrolējamas (L. ir īpaša ar to, ka nav kontrolējama un attiecīgi tiek palaista vaļā īpašos apstākļos, tāpēc viņai ir vārds, lielākoties personām vārda nav) -> ja iespējams/nepieciešams, procesa gaitā tiek pamainīti modeļi
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Maijs 2015 - 10:30
(Link)
Paralēli tādā ziņā, ka tie visi eksistē vienlaicīgi, maina stāvokļus/ lomas, okej. Nevis variants, kad viena personība totāli forever izbeidzas un tās vietā nāk cita.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 10:35
(Link)
Neah :) Sliktākais, kas man ir bijis, ir viegla amnēzija, t.i., divas paralēlas dzīves, kuras viena par otras eksistenci praktiski neko nezina, bet tas bija riktīgi sen un vairs nav taisnība. Bet nē, darba modeļus es parasti ārā nemetu un rejūzoju pēc nepieciešamības ;)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Maijs 2015 - 10:41
(Link)
Mjā, mani droši vien kaitinātu situācija, kad manā galvā kaut kas ir, zinu ka tas tur ir un es tam netieku klāt. Līdzīgu iemeslu dēļ man ne uz vienas aparatūras nav ražotāja plombu un sealu, sūds par garantijām, es toties zinu, kas tur ir iekšā :D
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 10:47
(Link)
Man atkal ir otrādi, man patīk, ja ir kaut kādi dažādi modeļi, kas uz situācijām var reaģēt radikāli atšķirīgi. Dzīve kļūst dafiga interesantāka (un droši vien cilvēkiem, kam es esmu svarīga, dzīve arī kļūst.... ēēēēē.... interesantāka)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Maijs 2015 - 10:55
(Link)
Dažādi ir interesanti, par to nav šaubu, vienīgi virsmodelim ( manam, t.i. man) ir tieksme visus tos dažādos zināt. Protams, tā var pazust zināmi pārsteiguma momenti.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 10:06
(Link)
(es gan nezinu, ko tu domāji ar "virsmodeli", nu tb man ir nosacīti "dominantā" personība, kas cenšas nodiriģēt pārējās un taisa vārtiņus vaļā/ciet, kā arī pastāvīgi bīda savus ētikas kodeksus, darbības shēmas un "ok, zaķīt, šis ir brīdis, kad tu sāc iet pie psihoterapeita", beeeeeeet man viņa ne pārāk patīk un es ceru, ka tas nav mans trū es, kas uzliek citu cilvēku maskas)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Maijs 2015 - 10:14
(Link)
Jā, šķiet virsmodelis = dominantā personība. Nodrošina kontinuitāti.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 10:24
(Link)
well, I don't like that creepy calculating bitch.
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:16. Maijs 2015 - 11:48
(Link)
ar piebildi, ka lielākoties modeļi tiek apzināti, bet ne veidoti apzināti. tad tas ir jautājums par neiespējamo atgriešanos upē, kuru reizēm papildina kartona konstrukcijas dažāda veida situācijām.
[User Picture]
From:[info]up
Date:16. Maijs 2015 - 12:46
(Link)
es nezinu vai 100% pareizi saprotu kā tu to domā, bet es par sevi un savām darbībām bieži vien runāju trešajā personā un vēroju/vērtēju savu rīcību/uzvedību no malas. un man pilnīgi noteikti ir vismaz divi mani es: es un mans ļaunais dvīnis
[User Picture]
From:[info]up
Date:16. Maijs 2015 - 12:48
(Link)
es gan vēlos piebilst, ka man nav amnēzijas un tā. tās abas personas ir kātesošas un apzinātas, tikai viena dominē konkrētā brīdī vairāk vai mazāk.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 12:56
(Link)
jesjes, ir tas pats.

Amnēzijai jau nav obligāti jābūt ;) tas tikai tad, ja tu gribi uzskatīt sevi par psihu, ko atkal nav obligāti jāgrib.
[User Picture]
From:[info]up
Date:16. Maijs 2015 - 12:56
(Link)
nē nu es ne sevišķi gribu sevi uzskatīt par psihu. to jau pietiekami dara citi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 13:08
(Link)
mani psih* par šito parasti nav pārāk uztraukušies, tā ka es pieņemu, ka tā nav kaut kāda diagnoze, vienkārši tipa "smalkā kaite"
[User Picture]
From:[info]up
Date:16. Maijs 2015 - 13:09
(Link)
nu mana arī nesatraucas, vienkārši aizrāda un liek izlabot pirmajā personā. ka vajag vairāk konektēties ar sevi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 13:13
(Link)
jā, šitie aizrādījumi ir vienkārši zajebis :D

tipa "dakter, dakter, viņa grib nogalināt visus cilvēkus, kas man ir tuvi!"
"tas nav pareizi. jāsaka es."
[User Picture]
From:[info]up
Date:16. Maijs 2015 - 13:14
(Link)
:D nu labi, mēs esam nolēmušas dakterim nestāstīt, ko mēs gribam nogalināt :D
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 13:15
(Link)
vispār vajadzētu uztaisīt tagu "shit we don't say to our shrinks"
[User Picture]
From:[info]up
Date:16. Maijs 2015 - 13:16
(Link)
ooojaaa. jo mēs taču negribam, lai viņi domā, ka mēs esam pavisam psihi
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:16. Maijs 2015 - 13:17
(Link)
vai, vēl ļaunāk, garlaicīgi!
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:16. Maijs 2015 - 12:54

What a quaint little detachment of self you got there!

(Link)
Nē, nu, es tākā neatdalu sevi no saviem modeļiem. Tas ir, es, moderēju savu uzvedību, bet tas ir līdz kaut kādam lomu līmenim, kuras anyway uzņemās "Es".
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:16. Maijs 2015 - 15:39
(Link)
Jauki. Tu mani pamudināji pamainīt lomas, sabāžot tās tām netipiskajās vidēs. Dvīņiem tāpat ir vairākas personības paralēli, bet parasti tās tomēr piemērojas apstākļiem, t.i., tam, ko no manis GAIDA.
[User Picture]
From:[info]klusums
Date:16. Maijs 2015 - 23:33
(Link)
Es mēdzu domāt tā neapzināti un/vai izsakoties citos terminos (un arī pie nepieciešamības tikai). Taču šī doma man patīk un es to pielietošu biežāk un apzinātāk.
[User Picture]
From:[info]psihs
Date:17. Maijs 2015 - 20:05
(Link)
vai var sajust vairākas sajūtas vienlaicīgi, ja tev, piemēram, dur abos pirkstos?
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba